Search This Blog


MY SELF

Faces That I Love


SILA KLIK HEARTBEAT NI...TQ

Nov 1, 2011

1.11.11

....AKU DAN HUJAN....



Allah Ta’ala berfirman (yang artinya), “Dan Dialah Yang menurunkan hujan sesudah mereka berputus asa dan menyebarkan rahmat-Nya. Dan Dialah Yang Maha Pelindung lagi Maha Terpuji.” (QS. Asy Syuura: 28).

Doa ketika hujan:


 اَللَّهُمَّ صَيِّبًا نَافِعًا Allahumma Shoyyiban Na’fian "Ya Allah turunkanlah hujan yang bermanfaat (HR.     Bukhari) Berdoalah ketika hujan krn waktu itu doa mustajab: “Dua doa yang tidak pernah ditolak ; doa ketika waktu adzan dan doa ketika waktu hujan”. (HR. Hakim/dishahihkan oleh Adz-Dzahabi ).




hujan itu rahmat dr Tuhan dan yg pasti hari yg senja ini hujan turun  lebih lebat dr hari2 sebelumnya.nostalgia di zaman kanak2 menjelma semula.masih terbayang2 di ruang mata saat bermain2 di waktu hujan.(apesal ayat cm shilake jer nih).kkkk..back to normal.ni kisah time aku kecik2 dulu.suke men ujan.bkn aku jer,adk2 aku skali termasuk la ank jiran2 aku.mak mesti lah marah.sapa x marah klu ank dia men ujan.klu demam sapa yg susah?mak jugakkk...tp time tu kn bkn taw apa pun.lom lg reti nk pikir psl tu sume.yg taw asik men jer.pas tu dh kena marah majuk lak.erkk...indahnya rasa zaman kanak2.rindu lak masa tu kn.x yah susah2 nk pikir psl permasalahan dan perjalanan hidup ni.


biarkan hujan selalu menjadi sahabat
pengubat duka yang tidak pernah jemu
menemani setiap himpitan sepi


bukankah hujan telah berikrar
akan selalu datang
pada setiap aku terluka dan kecewa


mungkin hujan
telah berikrar padaku
untuk setia menemani
kesendirianku...


P/S: satu quote yg menarik perhatian aku  ** i love walking in the rain because no one knows i`m crying **

2 comments:

Joe Black said...

ni citer pasal jeti bagan dato ke ni?erk...

Atirah Tyra said...

dop sabit la abg.grrrrrr...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...