Search This Blog

MY SELF

Faces That I Love

SILA KLIK HEARTBEAT NI...TQ

Mar 31, 2011

TENTANG DIA





Dia? Siapa dia? Mana dia? Sudah agak lama dia tak kelihatan di sini. Biasanya waktu-waktu macam ni dia selalu temankan aku kat sini. Kalau kerja pagi dia ada waktu malam, kalau kerja malam dia ada waktu petang, kalau kerja petang dia ada waktu pagi. Semuanya cerita tentang dia. Tapi sekarang, mana dia? Mungkin dia sibuk dengan kerjanya, mungkin dia sibuk dengan urusan peribadinya, mungkin juga dia ada sesuatu yang harus diselesaikan. Kini, aku rindukan senyumannya, rindukan tawanya, rindukan gurauannya. Aku rindukan segala-galanya tentang dia. Ah, betapa aku rindukan dia yang bernama sahabat. Ya, sahabat tempat aku mengadu. Tempat aku berkongsi suka dan duka, tempat aku bercerita tentang hari-hari yang aku lalui, tempat aku memaki hamun. Dan dia, hanya mendengar dengan penuh sabar. Dia juga sahabat yang sering memberikan aku kata-kata semangat ketika aku hilang keyakinan untuk meneruskan kehidupan ini. Dia  juga sahabat yang sering memberikan pendapatnya apabila diminta. Dan yang penting dia sering ada di saat aku perlukan seseorang di sisi. Tapi kini, di mana dia? Segalanya sepi tanpa dia.... Terima kasih Tuhan kerana berikan aku sahabat sebaik dia. Doa ku semoga dia bahagia dengan kehidupannya walau di mana pun dia berada. 




P/S: Semoga semuanya kembali seperti selalu...

13 comments:

Katak Hijau said...

iskkkk3.. uwaaaaaaaaaaaaaa.. :,(

Atirah Tyra said...

huwaaaaaaaaaa....sob3.. :'(

Normeck said...

uwa,sob,afk,wtf

Atirah Tyra said...

sengal nyer meck.wekkkkkkkkk...

Anonymous said...

Setiap orang pasti ingin bahagia dan setiap orang juga pasti ingin mulia,
Tetapi kalau tidak tahu ilmunya, bukan bahagia yang kita akan dapat
malah akan bertukar sengsara.. kalau tidak tahu ilmunya, bukan mulia
yang kita dapat malah sebaliknya boleh menjadi hina.

Atirah Tyra said...

tq anonymous.erkkk...

Joe Black said...

dia...menghimpit dengan mesra ...dan kerananya aku hilang....erk

Anonymous said...

eleh apa nk heran pn....smua tu ada lah plumrah dunia....

sir.emoaz@yahoo.com said...

indah rupa ... indah lagi hati yg ikhlas,...............

Anonymous said...

ni abg ler dikk.. sja jer xnk glamerrrrrrrrrrr...

emoaz said...

Assalammu'alaikum..dan ...Bismilahirohmanirohim....Sediakan waktu untuk melakukan apapun dengan awalan bismillah,itulah sumber kebahagiaan dan keberkatan.Dan sediakan waktumu pula untuk tersenyum dan tertawa, itulah muzik jiwa.....

♥ஜ♥(¯`•.¸ღ Tasbih Hati ღ¸.•´¯)♥ஜ♥

Ucapkan SELAMAT TINGGAL kpd kesedihan, tinggalkan kegelisahan dan hindarilah liku2 kesengsaraan serta menjauhkan diri kita dari sikap putus asa dan kegagalan.
Kemudian dekatkan diri kita ke mihrab keimanan, kaabah taqarrub dan keceriaan bersama Allah swt serta dudklah di maqam redha atas segala qada' dan qadarNya untuk memulai langkah baru dlm kehidupan baru. Mulai setiap hari baru hidup kita kan penuh dengan keindahan, keyakinan dan penuh harapan. Jalanilah kehidupan kita tanpa diganggu perasaan ragu, gelisah dan kegoncangan.Segala puji bagi Allah yang telah meluputkan kesedihan dari kita.
"Dan hanya kepada Allah hendaknya kamu bertawaqal, jika kamu benar2 orang yg beriman" (Al-Maidah: 23)
"Sesungguhnya Aku memperkenankan doa orang yang berdoa kepada Ku" (Al-Naml: 62)

Sesungguhnya KESENANGAN kita berada dlm IMAN; PENYEJUK HATI kita berada dalam SOLAT; KESEJAHTERAAN KALBU kita berada dalam SIKAP REDHA; KETEDUHAN PERASAAN kita berada dalam SIFAT QANAAH; KECANTIKAN WAJAH berada dalam SENYUMAN; TERPELIHARANYA KEHORMATAN berada dalam JILHAB dan KETENANGAN HATI terletak pada ZIKIR

"Bertawaqallah kepada Allah (Tuhan) Yang Maha Hidup Kekal dan tidak pernah mati" (Al-Furqan: 58

copy n paste jerr..........

Anonymous said...

Assalammu'alaikum..dan ...Bismilahirohmanirohim....Sediakan waktu untuk melakukan apapun dengan awalan bismillah,itulah sumber kebahagiaan dan keberkatan.Dan sediakan waktumu pula untuk tersenyum dan tertawa, itulah muzik jiwa.....

♥ஜ♥(¯`•.¸ღ Tasbih Hati ღ¸.•´¯)♥ஜ♥

Ucapkan SELAMAT TINGGAL kpd kesedihan, tinggalkan kegelisahan dan hindarilah liku2 kesengsaraan serta menjauhkan diri kita dari sikap putus asa dan kegagalan.
Kemudian dekatkan diri kita ke mihrab keimanan, kaabah taqarrub dan keceriaan bersama Allah swt serta dudklah di maqam redha atas segala qada' dan qadarNya untuk memulai langkah baru dlm kehidupan baru. Mulai setiap hari baru hidup kita kan penuh dengan keindahan, keyakinan dan penuh harapan. Jalanilah kehidupan kita tanpa diganggu perasaan ragu, gelisah dan kegoncangan.Segala puji bagi Allah yang telah meluputkan kesedihan dari kita.
"Dan hanya kepada Allah hendaknya kamu bertawaqal, jika kamu benar2 orang yg beriman" (Al-Maidah: 23)
"Sesungguhnya Aku memperkenankan doa orang yang berdoa kepada Ku" (Al-Naml: 62)

Sesungguhnya KESENANGAN kita berada dlm IMAN; PENYEJUK HATI kita berada dalam SOLAT; KESEJAHTERAAN KALBU kita berada dalam SIKAP REDHA; KETEDUHAN PERASAAN kita berada dalam SIFAT QANAAH; KECANTIKAN WAJAH berada dalam SENYUMAN; TERPELIHARANYA KEHORMATAN berada dalam JILHAB dan KETENANGAN HATI terletak pada ZIKIR

"Bertawaqallah kepada Allah (Tuhan) Yang Maha Hidup Kekal dan tidak pernah mati" (Al-Furqan: 58

copy n paste jerr..........

Atirah Tyra said...

cisssss...abg ke?adeshhh..ingtkn sapa laaaaa...huhu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...